Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza institutu mimořádných okolností aneb krácení práv leteckých cestujících: Teorie, Praxe a budoucí směřování
Bartošík, Lukáš ; Exner, Jan (vedoucí práce) ; Šmejkal, Václav (oponent)
Název práce v českém jazyce: Analýza institutu mimořádných okolností aneb krácení práv leteckých cestujících: Teorie, praxe a budoucí směřování Abstrakt Letečtí cestující mají na základě unijního práva řadu práv vůči leteckým dopravcům. Jedním z těchto práv je i právo na paušalizovanou náhradu škody v případě zrušení či významného zpoždění letu. Zrušení či významné zpoždění letu mohou být způsobeny velkou škálou různých okolností. Jsou-li tyto okolnosti mimořádné, kterým dopravce nemohl za použití všech přiměřených opatření zabránit, nemají cestující právo na náhradu a dopravce je tak ze své povinnosti liberován. Mimořádné okolnosti v letecké dopravě jsou velice často v praxi aplikovaným institutem sloužícím k liberaci dopravce z jeho povinnosti zaplatit leteckým cestujícím škodu. Bohužel, tento právní prostředek je v právní úpravě zakotven velmi nejasně, neurčitě, a to formou neurčitých právních pojmů. Proto jej může být v praxi zneužíváno v neprospěch cestujících. Soudní dvůr Evropské unie v rámci řízení o předběžných otázkách sice institut vykládá, ale opět s použitím obecných a vágních termínů, což si žádá další konkretizaci prostřednictvím dalších předběžných otázek. Tato práce si klade za cíl přiblížit smysl a význam mimořádných okolností a nastínit, co se pod tímto neurčitým právním pojmem skrývá....
Aktuální otázky regulace mezinárodní letecké přepravy
Pithart, Jan ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Dobiáš, Petr (oponent)
Aktuální otázky regulace mezinárodní letecké přepravy Tato práce se soustředí na vybrané aktuální otázky spojené s mezinárodní leteckou přepravou. Letecká doprava je důležitou a stale rostoucí součástí globální ekonomiky. Rychlý růst odvětví během 20. století poukázal na potřebu právní regulace, která by zohledňovala jeho specifika. Účelem této práce není přinést vyčerpávající popis právní úpravy letecké přepravy, ale zaměřit se na problematiku významnou z hlediska jejích uživatelů. První kapitola práce rekapituluje vývoj v mezinárodním právu veřejném od počátku minulého století. Právě mezinárodní právo veřejné může být pokládáno za základ pro právní rámec civilního letectví. To platí zejména o Chicagské úmluvě, která nejen znamenala nezbytný konsenzus mezi státy o základních pravidlech mezinárodní letecké dopravy, ale dala vniknout i Mezinárodní organizaci pro civilní letectví (ICAO). ICAO je platformou pro tvorbu právního rámce letectví v globálním měřítku. Druhá část první kapitoly se zabývá některými otázkami mezinárodního práva soukromého ve vztahu k přepravě. V tomto ohledu je popsán vývoj právní úpravy od Římské úmluvy k Nařízení Řím I. Tato část práce se stručně zabývá rozdíly mezi těmito dvěma předpisy. Dále se v ní zabývám kontroverzní otázkou volby rozhodného práva v přepravní smlouvě...
Aktuální otázky regulace mezinárodní letecké přepravy
Odstrčilíková, Tereza ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Brodec, Jan (oponent)
Aktuální otázky regulace mezinárodní letecké přepravy Právní úprava vztahů vznikajících při mezinárodní letecké dopravě se rozvíjí stejně rychle jako se rozvíjí letecká doprava sama. Během posledních několika desítek let se razantně zvýšily požadavky nejen na bezpečnost leteckého provozu, ale rovněž na zajištění komfortu cestujících a co nejvyššího standardu jejich práv. Smyslem této práce je podat čtenáři přehled právních předpisů nejzásadnějších pro uplatňování práv cestujících, dojde-li ke škodě při mezinárodní letecké dopravě, okolnosti přijetí těchto právních předpisů, a zároveň srovnání rozsahu práv cestujících nejenom v čase, ale i geograficky - především na mezinárodní a evropské úrovni. Na mezinárodní úrovni udala směr regulace letecké dopravy ve vztahu k cestujícím již v roce 1929 Varšavská úmluva. Jejím zásadním přínosem je zejména unifikace dvou základních oblastí - odpovědnosti dopravce a náležitostí dopravních dokumentů. Rozvoj mezinárodní letecké dopravy si o několik let později vyžádal modernizaci některých ustanovení Varšavské úmluvy. V roce 1955 tak došlo ke změně úmluvy Haagským protokolem zjednodušujícím požadavky na náležitosti dopravních dokumentů a zdvojnásobujícím limity odpovědnosti dopravce za škody způsobené cestujícím. Působnost úmluvy byla v roce 1961 dále rozšířena...
Aktuální otázky regulace mezinárodní letecké přepravy
Pithart, Jan ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Dobiáš, Petr (oponent)
Aktuální otázky regulace mezinárodní letecké přepravy Tato práce se soustředí na vybrané aktuální otázky spojené s mezinárodní leteckou přepravou. Letecká doprava je důležitou a stale rostoucí součástí globální ekonomiky. Rychlý růst odvětví během 20. století poukázal na potřebu právní regulace, která by zohledňovala jeho specifika. Účelem této práce není přinést vyčerpávající popis právní úpravy letecké přepravy, ale zaměřit se na problematiku významnou z hlediska jejích uživatelů. První kapitola práce rekapituluje vývoj v mezinárodním právu veřejném od počátku minulého století. Právě mezinárodní právo veřejné může být pokládáno za základ pro právní rámec civilního letectví. To platí zejména o Chicagské úmluvě, která nejen znamenala nezbytný konsenzus mezi státy o základních pravidlech mezinárodní letecké dopravy, ale dala vniknout i Mezinárodní organizaci pro civilní letectví (ICAO). ICAO je platformou pro tvorbu právního rámce letectví v globálním měřítku. Druhá část první kapitoly se zabývá některými otázkami mezinárodního práva soukromého ve vztahu k přepravě. V tomto ohledu je popsán vývoj právní úpravy od Římské úmluvy k Nařízení Řím I. Tato část práce se stručně zabývá rozdíly mezi těmito dvěma předpisy. Dále se v ní zabývám kontroverzní otázkou volby rozhodného práva v přepravní smlouvě...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.